srijeda, 16. rujna 2015.

Nakon što ovo pročitate, MOŽDA više nikada, ALI NIKADA nećete piti mlijeko!

Istraživanje naučnika Univerziteta u Upsali pokazalo je da pijenje mlijeka utiče na povećanje stope smrtnosti i doprinosi da kosti postaju podložnije prelomima, upravo suprotno onome što sto od sad mislili.

77524_1mlijeko


Studija objavljena u časopisu “British medical journal” sprovedena je u tri okruga u Švedskoj, pri čemu su korišćeni podaci dvije velike grupe, koju su činile 61.433 žene između 39-74 godine, i 45.339 muškaraca, između 45-79 godina.

Ispostavilo se da je kod žena koje su pile najmanje tri čaše mlijeka dnevno, rizik od smrti bio dvostruko veći nego kod žena koje su pile manje od jedne čaše dnevno.

Osim toga, konzumiranje veće količine mlijeka povećavalo je rizik od preloma kostiju. Žene koje su pile tri čaše mlijeka dnevno bile su izložene 90 posto većem riziku od smrti, 60 posto većem riziku od preloma kuka i 15 posto većem riziku od preloma u cjelini nego one koje su pile manje mlijeka.

Kod muškaraca su razlike u stopi smrtnosti bile manje izražene, a kada je riječ o prelomima kostiju razlika nije uočena. U dokumentu objavljenom u časopisu “Journal of the American medical Association Pediatrics” pedijatar Dejvid Ludvig ukazuje na činjenicu da je rizik od preloma kostiju niži u zemljama u kojima se ne konzumira mlijeko i ističe da postoje drugi izvori kalcijuma.

Drugo istraživanje objavljeno u “American Journal of Public Health” pokazalo je da konzumiranje mliječnih proizvoda zapravo možda čak povećava rizik od preloma za 50 posto. Naučnici su, takođe, pokazali da kalcijum ne štiti kosti u mjeri u kojoj se pretpostavljalo. Nekoliko studija o dodacima kalcijuma otkriva da oni ne utiču na smanjenje rizika od preloma kostiju.

Vitamin D je djelotvorniji kada je riječ o smanjenju ovog rizika. Studije takođe pokazuju da mliječni proizvodi kod muškaraca povećavaju rizik od raka prostate za 30-50 posto. Napomenućemo i da oko 65-75 posto svjetskog stanovništva ima smanjenu sposobnost varenja laktoze, šećera iz mlijeka i mliječnih proizvodima.

Laktozu obično razgrađuje enzim laktaza, koji proizvode ćelije u zidovima tankog creva. Mlijeko i mliječni proizvodi nisu jedini izvor kalcijuma. Kelj jedna šolja sirovog kelja puna je kalcijuma, što znači da 3,5 šolja salate od kelja obezbjeđuje više kalcijuma od jedne čaše mlijeka. Tu je i pomorandža, a jedna sadrži oko 60 mg kalcijuma. Mahunarke, kao pasulj, grašak i leblebije takođe su bogati kalcijumom.

Izvor: avaz.ba

Nema komentara:

Objavi komentar