utorak, 7. srpnja 2015.

Otvorite četvore oči: Evo kako nas varaju na rasprodajama!

Ilustracija

Letnja sniženja su počela, a ove godine cene odeće i obuće nešto su pristupačnije nego ranijih godina. Ipak, rasprodaje u Srbiji i dalje su daleko od evropskih, zbog toga vodite računa da ne nasednete na trikove prodavaca.

Sa izloga butika vrište natpisi „sniženje“, rasprodaja“ ili „sale“, kao i procenti sniženja „70 odsto niže“, „50 odsto jeftinije“, „popust 30 odsto“. Najčešća je situacija da se na istom izlogu nađu istaknuta sva tri procenta ili raspon sniženja od 20 do 70 odsto. Tu se obično krije zamka.

– Kada kažu da je sniženje do 70 odsto, najčešće se samo dva, tri artikla prodaju po toliko nižoj ceni, dok su ostali sniženi znatno manje. Osim toga, naših 30 odsto i 30 odsto u inostranstvu nisu isti, jer su marže domaćih trgovaca neuporedivo veće. Lažno reklamiranje sniženja smatra se obmanom potrošača i zabranjeno je zakonom – kaže Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača.

U većini trgovina roba je realno snižena od 20 do 50 odsto, pa majice mogu da se kupe već za 500 dinara, farmerke za 1.200, donji deo trenerke za 800, a košulje i bluze mogu da se nađu i za 1.000 dinara. Na sniženju su i kupaći kostimi koji mogu da se pazare upola cene.


– Nedavno sam bila u Madridu i u butiku koji postoji i kod nas naišla sam na sniženje na kom su sve lagane ženske košulje koštale od tri do pet evra. Redovna cena tih košulja u Srbiji je 1.900 dinara, a sada se kod nas na sniženju prodaju za 1.000 dinara. Sećam se, prošle godine su na rasprodaji koštale 1.200 dinara, tako da sniženja jesu veća, ali još to nisu ona prava evropska, gde uđete sa 20 evra i izađete sa pet komada odeće – kaže Beograđanka Anja Petrović (33).

U organizacijama za zaštitu potrošača objašnjavaju da su žalbe zbog lažnih sniženja gotovo svakodnevne i navode da postoje brojni načini varanja kupaca na sniženjima.

Najzastupljenije su prevare sa stvarnom visinom sniženja, kao i takozvane stalne akcije, kada na izlogu tokom cele godine stoji natpis „stalno sniženje od 50 odsto“.

Koje trikove koriste

Male količine robe na sniženju
Prvo poskupljenje pa sniženje cene
Stalne rasprodaje reklamiraju kao sezonske
Sitna slova: „Samo za stare kolekcije“
Piše „do 70 odsto“, ali pravo sniženje je 30
Na sniženju samo mali ili samo veliki brojevi
Šta nam podvaljuju

Pocepana odeća i obuća a da to nije naznačeno
Odeća i obuća od pre nekoliko sezona
Roba koju ionako niko nije kupovao
Raspar: donji deo u jednom broju, a gornji u drugom

Nema komentara:

Objavi komentar